6-12 ετών
Ψυχική Ενδυνάμωση & Ενίσχυση Κοινωνικών Δεξιοτήτων
Οι παρεμβάσεις πραγματοποιούνται σε ατομικό και σε ομαδικό επίπεδο.
Η στοχοθεσία των παρεμβάσεων κινείται σύμφωνα με τους παρακάτω άξονες:
Α. Ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από τη διαπραγμάτευση συλλογικών ζητημάτων, την οριοθέτηση και τον αυτοέλεγχο.
Στόχος μας είναι η ανάπτυξη υπεύθυνης προσωπικότητας μέσα από την αντιμετώπιση αυθεντικών προβλημάτων σε πραγματικές συνθήκες (αυθεντικότητα: κίνητρο για εμπλοκή), τη συνεργασία και την απόκτηση νέας γνώσης, η οποία διαμορφώνεται μέσα από τη συνεργασία των ανθρώπων που προσπαθούν από κοινού για την επίλυση ενός ζητήματος ή προβλήματος.
Β. Διαχείριση συναισθήματος μέσα από μια πολυαισθητηριακή προσέγγιση, η οποία προωθεί την εμπιστοσύνη στον εαυτό και τη διαχείριση των εσωτερικών συγκρούσεων.
Στόχος είναι η αναγνώριση, κατανόηση και έκφραση των συναισθημάτων των ίδιων, αλλά και των άλλων (ενσυναίσθηση).
Γ. Ανάπτυξη Γνωστικών Δεξιοτήτων: Αντίληψη, Προσοχή, Μνήμη (αισθητηριακή, εργαζόμενη, μακρόχρονη), Ταχύτητα Επεξεργασίας, Συλλογισμός, Λογική Σκέψη, Λήψη Αποφάσεων και Μεταγνωστική Ικανότητα.
Στόχος είναι η ανίχνευση των γνωστικών ελλειμάτων, με σκοπό τη σταδιακή αντιμετώπισή τους μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων και ψυχο-εκπαιδευτικών εργαλείων. Δίδεται μεγάλη έμφαση στην οργάνωση των πληροφοριών ώστε να γίνεται καλή επεξεργασία των δεδομένων.
12+ ετών
Εκπαίδευση Ψυχολογικών Τεχνικών & Ανάπτυξη Ψυχολογικών Δεξιοτήτων
Η διαδικασία ανάπτυξης ψυχολογικών προγραμμάτων περιλαμβάνει τρεις φάσεις:
α) Φάση εκπαίδευσης
Η εκπαίδευση αφορά την πρώτη επαφή και την εξοικείωση με τις διάφορες ψυχολογικές τεχνικές (καθορισμό στόχων, νοερή απεικόνιση, τεχνικές χαλάρωσης, αυτοδιάλογος, ρουτίνες). Σκοπός είναι οι αθλητές να γνωρίσουν τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται, αλλά και να κατανοήσουν την χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα τους.
β) Φάση απόκτησης δεξιοτήτων
Σε αυτή τη φάση ο σύμβουλος αθλητικής ψυχολογίας συνεργάζεται με τον προπονητή, ώστε να αναγνωρίσουν τις προσωπικές ανάγκες του κάθε αθλητή, με σκοπό να αναπτυχθεί ένα εξατομικευμένο πλάνο δράσης και εφαρμογής των ψυχολογικών τεχνικών σε συνθήκες προπόνησης και αγώνων.
γ) Φάση εξάσκησης
Η φάση αυτή επικεντρώνεται στην αυτοματοποίηση των ψυχολογικών τεχνικών και την συστηματική ενσωμάτωση τους στο προπονητικό πρόγραμμα, με απώτερο στόχο την ενίσχυση των ψυχολογικών δεξιοτήτων (π.χ. αυτοπεποίθηση, αυτοσυγκέντρωση, διαχείριση προαγωνιστικού άγχους), οι οποίες παίζουν καθοριστικό ρόλο σε συνθήκες αγώνων.
Η αθλητική ψυχολογία απευθύνεται μόνο στους αθλητές;
Ο σύμβουλος αθλητικής ψυχολογίας συνεργάζεται με γονείς, προπονητές, ιατρικό προσωπικό και οποιοδήποτε άλλο μέλος της ομάδας υποστήριξης ενός αθλητή. Ειδικά η στενή συνεργασία μεταξύ προπονητή, γονέα και σύμβουλου αθλητικής ψυχολογίας κρίνεται καίριας σημασίας προκειμένου να αναπτυχθεί το κατάλληλο κλίμα παρακίνησης σε προπονητικό και οικογενειακό πλαίσιο. Σκοπός μας είναι να επιτευχθούν τα βέλτιστα αποτελέσματα όσον αφορά στην μεγιστοποίηση της απόδοσης αλλά και στην ανάπτυξη μιας υγιούς και ολοκληρωμένης προσωπικότητας του αθλητή.
Η αθλητική ψυχολογία σκοπό έχει να εφαρμόσει τις κατάλληλες τεχνικές, ώστε να αναπτυχθεί η αθλητική ιδιότητα και επίδοση του ατόμου αξιοποιώντας στο έπακρο της ικανότητες του μυαλού του.